Vrijdag 19 oktober, op reis

19 oktober 2018 - Schiphol, Nederland

Na een paar weken van voorbereidingen, waaronder het inkopen van heel veel cadeautjes, is het dan vandaag toch echt de vertrekdag. Heel lief dat zoveel mensen aan ons denken, voor ons bidden, appjes sturen om ons een goede reis te wensen! Dank!
Vanmorgen was het een spannend moment toen we alles in gingen pakken. Typisch HollandKleding hebben we niet eens zo gek veel bij ons, maar verder...als je eenmaal in de stand staat dat je gefocust raakt op 'typisch Hollandse cadeautjes', dan is het moeilijk om te stoppen. Zeker als de winkels vol liggen met sinterklaassnoep. Toen we de eerste keer naar China gingen, kerstvakantie 2014, hadden we voor Michiel pepernoten en chocoladeletters mee genomen. En die vielen goed in de smaak bij zijn Indiase en Chinese vrienden. SInterklaas snoep!Dus nu nemen we chocoladeletters, (chocolade)pepernoten en chocomuntjes mee. Maar natuurlijk ook stroopwafels, speculaas, kaas en non-food als klompjes, schorten met Delfts blauwe printen (Xenos!) tulp-dingen....En vanmorgen moesten we al die kilo's kwijt maken in onze koffers. En dat is gelukt! En super leuk: mijn ouders, die komen 'oppassen', namen zelf gehaakte sjaals mee, die we daar kunnen gaan uitdelen. En die pasten er ook nog bij.
Nu zitten we op Schiphol, wachttijd. Maar dat geeft niet, we vermaken ons prima. Little Blue Sheepje is er ook en die ga je op nog veel foto's tegen komen. Hier kijkt hij uit het raam naar de vliegtuigen!Bkue Sheep op Schiphol
We hopen zaterdag om 12 uur plaatselijke tijd in Chengdu te landen (zes uur later dan bij jullie). We kijken er naar uit om die grote, drukke, lawaaierige, stinkende stad te zijn, omdat we er zulke mooie herinneringen hebben liggen aan prachtige mensen en fijne ontmoetingen!